diumenge, 19 de setembre del 2010

Ha mort José Antonio Labordeta, un dels cantants de la despoblació del món rural aragonés

El cantautor aragonés José Antonio Labordeta ha mort. Ha sigut un home compromés amb la seua terra, i que ha cantat d'una forma desgarradora la despoblació d'Aragó, en moltes cançons que ara em venen a la memòria. Tantes que ara no puc destacar-ne una. Pero també ha sigut un home compromés des del punt de vista politic i social amb la seua terra, la societat i el seu temps. Un home bo, valent, admirat i estimat, que crec que hauria de ser un referent per moltes coses. Valga esta xicoteta entrada com a homenatge i recordatori personal a un home a qui he admirat i admire. Gràcies, allà on estigues. Continuem fent el cami que ni tu, ni jo, ni l'altre arribarem a vore, però que hem d'espentar.

5 comentaris:

trotasendas ha dit...

Triste noticia esta , también para mi fue una persona de admirar en todas sus facetas tanto humana como profesional.Al igual que tu yo también le he dedicado un pequeño homenaje en mi blog pues sin duda se lo merecía.Se va uno de los grandes ,pero a traspasado el umbral de la inmortalidad pues sin duda será recordado por muchas generaciones.Saludos y gracias por este bonito homenaje que le as dedicado en tu blog.

Juan José Carrasco Lozano ha dit...

Ya no está entre nosotros un hombre comprometido con su tierra y sus gentes. Sus esfuerzos, desvelos y preocupaciones algún día y en generaciones próximas seguramente se harán realidad. Descanse en paz.

Faustino Calderón ha dit...

Un dia muy triste para mi, se ha muerto la persona más admirada particularmente por mi del mundo de la cultura. Maestro entre los maestros. Ha dejado unas cuantas canciones para la historia sobre la despoblación (En particular ¨¨Quien te cerrara los ojos¨¨. lo mismo que la impagable colección de viajes ¨¨Un pais en la mochila¨¨
Tuve la suerte de hablar con él dos veces y era igual de sencillo y agradable que la imagen que muestra delante de las camaras.

Hasta siempre maestro, me has dejado una huella muy grande.

Sinuhe ha dit...

Espero que allá arriba tengan chorizo y una buena bota de vino para él.

Grande Labordeta.

Agustí Hernàndez ha dit...

Trotasendas,

gràcies per deixar tu també el teu record a Labordeta. He acudit al teu blog a deixar un comentari.

Juan José,

esperem que les teues paraules, com les de Labordeta, algun dia es facen realitat.

Faustino,

que una persona muira, no vol dir que se'n vaja del tot. Labordeta sempre estarà entre aquells que hem cregut en moltes de les coses que ha dit. Aplicar-les, recordar-les, és recordar-lo a ell.

Sinuhe,

jo també desitge que Labordeta continua present entre nosaltres, ara d'una altra manera.