dimarts, 15 de gener del 2013

'A vosaltres, muntanyes i paisatges, el dia de demà, el 15 de gener de l'any 2113'


A vosaltres: muntanyes, paisatges, vistes que ací romaneu; pedra, herba humida, i argila que resisteix els anys. Dipositaris de la meua identitat, fi de la meua retina, color dels meus ulls. Penya-segats que aguardeu la següent generació per vore-la xafar el vostre contorn. A vosaltres alce la veu i demane pel dia de demà. Pel trenc d'alba del 15 de gener de l'any 2113, quan cap persona de les que hui vos estimem puga estimar, quan cap de les persones que estén la senyera sobre les roques la puga ja alçar. Quan totes i tots hàgem passat el relleu. Quan estiguem en l'endemà de la mar.

Et demane també a tu, Mestral que sacseges roures, pins i carrasques; i a tu, Tramuntana que alces la pols i m'abraces en moltes excursions. Et demane també a tu, senderol; i a tu, mur de pedra en sec; i a tu, voltor que navegues l'horitzó. A tu, mas que m'ofereixes racer. I a tu, Penyagolosa. També a tu. A tots vos demane que continueu, que la següent generació vos puga gaudir com jo ho estic fent. Per als homes i les dones del segle XXII.