diumenge, 26 de febrer del 2012

Begís-Peñaescàbia-Barranc Resinero-Peña Juliana-Arteas de Arriba, Arteas de Abajo-Bejís, menuda excursió!

De vegades, les fotos enganyen. Esta la va fer mon germà un dia que pujàrem a la Peña Juliana. El lloc en el qual estic no era, ni de lluny, tan perillós com pareix. Però enfocant la foto totalment des de dalt, ho sembla. No és la primera vegada que m'ocorre, que el que realment enfoques no és el que ix, ni ix com és o com tu voldries. Coses dels fotògrafs aficionats, com el meu cas i en este cas, del meu acompanyant.

Esta excursió de la foto va partir del nucli de Begís. Remuntàrem a peu, per la Vall del Palància, fins quasi arribar a la font dels Cloticos i per una pista pujàrem fins a l'arrancada per senda de la Penyaescàbia. Després baixàrem al mateix punt i continuàrem pujant per la pista del barranc de Resinero, fins al punt des del qual s'ataca la Peña Juliana. La coronàrem, baixàrem a Arteas de Arriba (amb arrapades incloses per la vegetació i la intransitabilitat de la senda), i des d'este punt férem Arteas de Arriba fins a Begís. Ho vaig a calcular en el Google Eart, però recorde perfectament com ens passàrem tot el matí i part de la vesprada caminant!

2 comentaris:

Agustí Hernàndez ha dit...

Ja està clar, la ruta esta té, segons el Google Earth, uns 23,5 quilòmetres. I al voltant de 1.000 metres de desnivell positiu acumulat.

L. Gispert ha dit...

Fenomenal ruta, una de las emblemáticas de la cabecera de la comarca. Deberian de abrirse los antiguos senderos. Sería una actividad optima en provecho del senderismo de esta singularisima geografia.

Mis saludos, Agustí.

Luis.